20 Ekim 2016 Perşembe

V-SYNC


          V-SYNC (vertical synchronization) açılınca ekran kartının tazeleme hızıyla, monitörün tazeleme hızı denkleştirilir. V-SYNC kapalıyken görüntüde kırılmalar olur. Özellikle 3rd person ve 1st person kameralı oyunlarda mouse’u hızlı hareket ettirince çok rahat görülür bu kırılmayı. Ekranın ortasından titreyen bir çizgi olarak geçer.Kapatılınca FPS artar.

Ya da ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün gösterebileceğinden daha fazla kare gönderirse ekranda kırılmalar olur ve bu kırılmalar da hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu kırılmalara "tearing" denir.

İşte bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda saniyede gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi sağlanır. Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları kullanılmadığından en kötü durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için çoğunlukla ideal hızdır. Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız her şeyden önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalışırsa fare hareketleri de o kadar hassas olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek fazladan 1-2 karenin bile hesabını yapan kimi multiplayer oyuncular V-Synci devre dışı bırakırlar.


MCH (Hafıza Kontrol Birimi)


          Yavaş olan RAM erişimlerini azaltmak için işlemci içerisinde yer alan daha hızlı fakat küçük boyutlardaki hafızanın işlemcisinin hafıza kontrol devresinden (MCH) istekte bulunduğu her kod bu belleğe yazılır. İşlemci aynı kodu RAM yerine daha hızlı olan bu bellekten alır.

Eğer bu bellekte olmayan bir kod isteği gelirse MCH uzun süre kullanılmayan kod yerine yenisini yerleştirir. Böylece cache belekte sık kullanılan kodlar kalarak, ortalama bellek erişimi MCH sayesinde hızlanmış olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder